• Cloetta Holland BV
  • Cloetta Holland BV
  • Cloetta Holland BV
  • Cloetta Holland BV
  • Cloetta Holland BV

Cloetta

Cloetta, opgericht in 1862, is een toonaangevend zoetwaren bedrijf in in de Scandinavische regio, Finland en Nederland. We produceren en verkopen suikerwerk, chocolade producten, pastilles en kauwgom in meer dan 50 landen wereldwijd.

HOE IS HET OM BIJ ONS TE WERKEN?

Bij Cloetta weten we heel goed dat onze populaire en geliefde producten niet op de markt zouden zijn zonder de mensen die zich dag in dag uit weer volledig inzetten. Er werken hier ambiteuze mensen met een “will do” en “can do” houding. “Kan niet bestaat niet”. We geven je dan ook ruimte en vrijheid bij het uitvoeren van je werk en waarderen de input die je levert. We gaan graag nieuwe uitdagingen aan en steunen elkaar in dit proces. Maar, erg belangrijk, we doen dit allemaal omdat we enorm veel plezier hebben in ons werk en met elkaar. We hebben een open en informele bedrijfscultuur, waar naast hard gewerkt ook hard gelachen wordt.

Start je bij ons? Dan kom je te werken in een dynamisch FMCG bedrijf, voortdurend in beweging en continu op zoek naar mogelijkheden voor groei. We voegen regelmatig producten toe aan ons productportfolio. We zijn erg trots op ons bedrijf en haar merken, en hopen dat jij hier daarnaast ook trots wordt op de bijdrage die jij levert!

Hieronder vind je een korte sfeerimpressie tijdens één van onze interne inspiratiedagen:

 

PRODUCTEN EN MERKEN
Cloetta heeft toonaangevende merken binnen de verschillende productcategorieën in verschillende landen. Cloetta is producent van bekende, populaire merken zoals: Läkerol, Cloetta, jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife, Saila, Red Band en Sperlari, allemaal met een lange erfenis en traditie.
Cloetta producten
Chocolade
CHOCOLADE
Binnen chocolade heeft Cloetta een leidende positie in Zweden met de merken Kexchoklad, Polly, Center en Plopp. In Finland heeft Cloetta een sterke lokale positie met de merken Tupla, Royal, Pollyand Center. In Noorwegen populaire merken zijn Popsy (Polly), Centrum, Sportlunch en brug, en in Italië Cloetta is de leider in kerst seizoensgebonden producten met Sperlari.
SUIKERWERK
In Noorwegen, Finland, Zweden en Denemarken heeft Cloetta zijn leidende merk Malaco en in Nederland het merk Red Band samengebracht. Extra sterke merken zijn onder Ahlgrens bilar, Venco, Galatine, Chewits en Juleskum. In Italië was het merk Dietorelle de eerste suikervrije snoep.
suikerwerk
Kauwgom
PASTILLES EN KAUWGOM
Het grootste pastille merk binnen de groep, Läkerol, is meer dan 100 jaar oud. Andere toonaangevende merken pastilles zijn Mynthon, King en Saila.

Binnen kauwgom is Cloetta de leider in Finland met het merk Jenkki en heeft Cloetta Holland een leidende positie in Nederland en België met Sportlife en XyliFresh. Cloetta heeft ook de weg vrijgemaakt voor het gebruik van Xylitol in kauwgom.

MARKT- EN VERKOOP
De zes belangrijkste markten voor Cloetta zijn Zweden, Italië, Finland, Nederland, Noorwegen en Denemarken. In deze markten heeft Cloetta eigen verkoop- en distributieorganisaties met sterke klantenrelaties en categorie deskundigheid. In totaal worden Cloetta producten verkocht op meer dan 50 markten wereldwijd. Buiten de belangrijkste markten, wordt een distributeur model gebruikt.

Productie
Productie
STRATEGIEËN
De groep richt zich op volumegroei en margeverbetering, kostenefficiëntie en de ontwikkeling van medewerkers. Sterke lokale merken en aanwezigheid in combinatie met een verbreding van het assortiment, alsmede de lancering van en de mogelijke acquisitie voor nieuwe producten en merken zal de groei ondersteunen. Synergieën, productie herstructurering en verbeterde processen en systemen zullen kostenefficiëntie te verbeteren.

DE MARKT
De markt voor snoepgoed is vrij ongevoelig voor conjuncturele schommelingen, en is een van de meest impuls gedreven goederen groepen binnen retail. Consumptiepatronen en smaak voorkeuren verschillen tussen markten, bijvoorbeeld chocolade verbruik is aanzienlijk lager in de Scandinavische landen in vergelijking met de rest van Europa, terwijl de consumptie van suikerwerk hoger is in de Scandinavische landen dan in de rest van Europa. Zoetwaren verbruik varieert ook veel, bijvoorbeeld de consumptie per hoofd van de bevolking in de Scandinavische landen is meer dan twee keer dan het verbruik in Italië.

Productie
Productie